• Susanne De Raaij

Starten met behalen van doelen: die 5 kg eraf is haalbaar!

Bijgewerkt: okt 28


Afgelopen week haalde ik de mijn persoonlijke record van 53 jaar, gezond & vitaal!

Echter met toch wat meer vetjes dan me lief zijn en daar ga ik wat aan doen. Hoe ik dat ga doen wil ik best met je delen in dit blog en een aparte app groep, jij kan ook meedoen. Heb jij dat gevoel ook dat je wel wil maar nog niet gestart bent?


Vetopslag rondom je middel zijn de ongezonde ontstekingsbevorderende cellen die daar graag zitten, die wil ik niet blijvend op bezoek dus tijd om meer focus op mezelf te leggen. Rustig maar gestaag buig ik mijn lifestyle weer om naar hoe ik wel mijn doelen kan behalen.


Dat doe ik graag samen. Orthomoleculair, sportief en natuurvoedingskundig ondersteund worden, motivatie halen uit en met elkaar? zie de link onderaan dit blog, dan doen we het samen. Zelf start ik na gisteren, vandaag dus, jij stapt in wanneer je wil, het is lifestyle, geen race. Mijn doel is x kg eraf, uitgerust wakker worden, inspanning & krachtsport, voeding die voedt ipv vult en een blijvend BMI van rond de 22.


Laat maar weten! x Susanne


onderwerpen:

- sportief: haalbare krachtsport zoals planken, hoelahoop, bootcamp,

- voeding: groente &groente/vezels, weinig fruit, eiwitten, vet, suppletie

- rust creëren, op tijd stoppen met werk en inspanning. hoofd leeg


De eerste 3 dagen kunnen wat pittig zijn, je lichaam moet wennen aan anders, soms voel je je dan even duizelig of slap, gaat vanzelf weer over hoor! Daarna krijg je opeens meer energie, je voelt lichter en sterker, je bent op de goede weg, vanaf nu is het meer van hetzelfde. Het is het ook belangrijk dat je het veranderen aanpassen van je lifestyle inplant. Denk er van te voren over na, start niet zomaar en zeker niet door opeens minder te gaan eten. Eenmaal door die eerste paar dagen heen komt je lichaam in een nieuwe modus, van glucose naar vetverbranding als je het middels detox of Keto doet en anders zal je door minder kcal inname en meer kcal verbranding je overtallige grammen verliezen.

Duur en krachtsinspanning afwisselen is wel aan te raden. Spieropbouw ipv afbraak is je grootste zorg! Glycogeen/ glucose voorraden die in je spieren en lever zijn opgeslagen zijn je eerste voeding door die voorraad heen en je vet aanspreken, dat is fase 2.


https://chat.whatsapp.com/DrrmVl3erUMKAtzZwmlfN7


Susan's dag 1:


bij opstaan: 1 glas 250 ml water kefir evt met Bitterzout (theelepel)

ontbijt: Havermout ontbijtje (ont-Bijtje by Biobite*)


tussendoor: cappuccino met 9haver)melk


lunch: tomatensoep met stoofpeertje, 100 gr. linzensalade en 1 ei


gedurende de dag: kruiden thee 2-3-4 x


avond: salade en dikke groene soep





Inspanning:


1. planken: 3x 30 seconde

2. hoelahoep: 1x 5 minuten

Wil je ook een bodyhoop? bestel hem hier

haal daarna je kanootje bij mij thuis op: ontbijtje en kefir homemade


3. wandeling in Baarn, circa 45 minuten



* Bijtje by Biobite: havermout, rozijnen, zonnebloem& pompoenpitjes, hennep, chia- sesamzaadjes, inca-bessen) aanvullen met water of havermelk, voeg wat vers fruit toe en laat 30 minuten wellen of een nacht, zo krijg je de bekende overnight oat, deze kant & klare ontbijtjes kan je ook hier bestellen.

zelf haverdrank maken? klik hier


Dag 2

voeding: idem

lunch: rode bietjes, ui, appel, 1tl suikervrije mayonaise. Kan ook uitgebreid worden met makreel of haring voor goede verzuren/eiwitten.

inspanning: open water zwemmen Spiegelplas 1000 mtr. circa 45 minuten











Dag 3

voeding: idem

inspanning: hoelahoep: 1x 10 minuten

Wil je ook een bodyhoop? bestel hem hier en haal daarna je ontbijtje en kefir homemade bij mij thuis op als kadootje


planken: 2x 1 minuut


https://www.biobite.nl/post/6-eenvoudige-manieren-om-buikvet-te-verliezen








31 keer bekeken